Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik vergi tebligatlarına ilişkin kuralları yeniden düzenledi. güncel düzenlemeyle belirli mükellefler için elektronik tebligat sistemine katılma zorunluluğu getirilirken, başvuru süreleri ve sistemden ayrılma koşulları da yeniden belirlendi. Elektronik tebligatlar, sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak.
25°C Açık İstanbul Dolar 49,34 Euro 55,28 Sterlin 65,15 Bitcoin 4.026.846,81 Gram Altın 6.616,40 Bütün Cumhuriyet arşivi her yerde ve her an yanınızda! İster telefondan, ister bilgisayardan. Cumhuriyet Arşiv 1930 Yılından Bugüne 5.485.115+ Haber Kupürü App Store Google Play 50 BİN + İndirme Size En Uygun Paketi Seçin 4.5 değerlendirme Abonelik Seçeneklerini İnceleyin Edebiyatın ve Kültürün Nabzı Kitap dünyasına açılan kapınızı aralayın! En sevdiğiniz kitapları indirimli fiyatlarla keşfedin ve hayal gücünüzü genişletin.
Düzenlemeyle elektronik tebligat sisteminin işleyişi, sisteme katılmakla yükümlü mükellefler, başvuru yöntemleri ve sistemden çıkış şartları yeniden düzenlendi.
Güncel tebliğ kapsamında, 27 Ağustos 2015 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 456 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırıldı.
Son düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler elektronik tebligat sistemine katılmak zorunda olacak.
Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (II) sayılı listede yer alan, kayıt ve tescile tabi malları ilk kez edinen ve bu işlemde adına tescil yapılan gerçek kişiler, tüzel kişiler ve tüzel kişiliği bulunmayan teşekküller de zorunluluk kapsamına alındı.
Belirtilen grupların dışında kalanlar ise talep etmeleri halinde elektronik tebligat sistemine isteğe bağlı olarak katılabilecek.
Uzmanlar, sürecin hem kısa vadeli hem de orta vadeli etkilerinin izlenmesi gerektiğini vurguluyor.
Okurlar için pratik özet: ne oldu, kimler etkilendi ve sırada ne var sorularına yanıt arıyoruz.
Neler biliniyor?
- Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik vergi tebligatlarına ilişkin kuralları yeniden düzenledi. güncel düzenlemeyle belirli mükellefler için elektronik tebligat sistemine katılma zorunluluğu getirilirken, başvuru süreleri ve sistemden ayrılma koşulları da yeniden belirlendi. Elektronik tebligatlar, sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak
- 25°C Açık İstanbul Dolar 49,34 Euro 55,28 Sterlin 65,15 Bitcoin 4.026.846,81 Gram Altın 6.616,40 Bütün Cumhuriyet arşivi her yerde ve her an yanınızda! İster telefondan, ister bilgisayardan. Cumhuriyet Arşiv 1930 Yılından Bugüne 5.485.115+ Haber Kupürü App Store Google Play 50 BİN + İndirme Size En Uygun Paketi Seçin 4.5 değerlendirme Abonelik Seçeneklerini İnceleyin Edebiyatın ve Kültürün Nabzı Kitap dünyasına açılan kapınızı aralayın! En sevdiğiniz kitapları indirimli fiyatlarla keşfedin ve hayal gücünüzü genişletin
- Düzenlemeyle elektronik tebligat sisteminin işleyişi, sisteme katılmakla yükümlü mükellefler, başvuru yöntemleri ve sistemden çıkış şartları yeniden düzenlendi
- Güncel tebliğ kapsamında, 27 Ağustos 2015 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 456 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırıldı
Neden önemli?
Vergi tebligatında yeni dönem: Başvuru için son tarih belli oldu başlığı altında takip edilen süreç; kamuoyu, piyasa ve siyaset gündeminde yer tutuyor. Hatay Masası, doğrulanmış bilgileri öne çıkararak okura dengeli bir çerçeve sunmayı hedefliyor.
Bu metin Hatay Masası tarafından özgünleştirilerek hazırlanmıştır; birebir alıntı değildir. İlgili kaynak